Management-games en workshopmateriaal

Laatst bijgewerkt op 1167 dagen geleden door Marcel Ziemerink

Verbeteringen in het multichannel-management gaan niet zonder organisatieverandering. Dat kunnen heel kleine veranderingen zijn, maar ook grote. Het is in alle gevallen raadzaam om situaties met elkaar na te spelen. Dat kan gaan over de toekomstige en gewenste situaties, maar ook over het heden. Spelenderwijs bent u beter in staat te doorgronden waarom en hoe iets moet veranderen. Hieronder vindt u daarvoor het nodige aan workshopmateriaal en een management-games.

Workshop kanaalsturing
In de workshop 'Kanaalpret' staat het onderwerp kanaalsturing centraal. Dit document vormt samen met de pre-case presentatieen de post-case presentatie het materiaal dat gebruikt kan worden voor een workshop over kanaalsturing.
Managementgame kanaalcoördinatie
Het coördineren van multichannel dienstverlening is een complex probleemgebied waarin verschillende aspecten op meerdere lagen spelen. Er zijn tal van rollen en actoren betrokken bij dit gebied. Het identificeren van problemen en knelpunten in de dienstverlening en het ontwikkelen van oplossingen daarvoor is complex. Het vereist de betrokkenheid van allerlei belanghebbenden en actoren, van beleidsmakers tot uitvoerders. Om in die situatie tot goede oplossingen te komen is er goede communicatie, coördinatie en samenwerking nodig. De bedoeling van de game voor de deelnemers is om in de gecontroleerde abstractie van de complexe werkelijkheid knelpunten in de dienstverlening te identificeren.
In dit rapport wordt uitgelegd hoe u de game moet opzetten.

Reageren is alleen mogelijk voor aangemelde gebruikers